Poštovani sudionici 12-tog simpozija filozofije medija,

Nakon zanimljivih izlaganja, atraktivnih umjetničkih koncepata i sjajnih diskusija, ostaje nam jedino zahvaliti se svima na uloženom trudu i lijepoj uspomeni.

Nadam se da će ona biti zaokružena našim radovima koji bi trebali stići najkasnije do kraja ove godine. Naravno zbog slanja tekstova na znanstveno recenziranje poželjno je da tekstovi dođu i ranije.

I ove godine planiramo i dva broja časopisa, i zbornik tekstova na hrvatskom jeziku, i godišnjak Media and communication (na engleskom).

MSU je najavila nastava (a vjerojatno) i proširenje suradnje, tako da nam je otvoren prostor za sinergijsko povezivanje teorijskih, umjetničkih, izvedbenih i srodnih pristupa, praksi i načina približavanja biti cjelokupnog sustava medijskih posredovanja.

Tekstovi trebaju biti između 10 i 20 kartica, mogu sadržavati vizualne materijale i mogu biti pisani na hrvatskom (regionalnim jezicima) ili engleskom.

Za sva eventualna pitanja molim Vas javite se na mob. 098 9828592

U ime programskog i organizacijsko odbora, a posebno Lea, Josipe, Periše, Amira i Maca, srdačan pozdrav

www.centar-fm.org

www.seadalic.com

salic@unin.hr

 


SIMPOZIJ FILOZOFIJE MEDIJA – FM 2022

 


Centar za filozofiju medija Zagreb

10000 Zagreb

www.centar-fm.org

 

ZAGREB
MUZEJ SUVREMENE UMJETNOSTI
22. – 24. 9. 2022.
10 – 17 SATI

ROK ZA PRIJAVU ZA SIMPOZIJ FM 2022.: 1. 6. 2022.

centarfm@gmail.com

 

Teme (okvirno):

– Mediji i medijske izvedbe

– Računalni obrasci prezentiranja i umijeće izvedbe

– Koliko je humanog u post-humanom

– Odsutnost kao trag prisutnog, ljudsko u kiber-prostoru

– Kibernetika i Egzistencijalizam

– Umjetnička i medijska dramaturgija

– Ne-linearna dramaturgija, od suvremenog kazališta do mrežne komunikacije

– Ljudsko tijelo kao izvođačko tijelo podataka

– Umjetničke izvedbe između negacije i adoracije digitalnog sučelja

– ‘Čipiranje’ misaonog procesa

– Čovjek između metaforičkog i kibernetičkog

– Dramaturgija mišljenja

 

Poštovane kolegice, poštovani kolege,

uz podsjetnik na prijavljivanje ovogodišnjeg druženja u filozofiju medija i srodne discipline i jedna lijepa informacija. Ovogodišnji skup bit će održan uživo u Muzeju za suvremenu umjetnost u Zagrebu  22.-24. rujna.

Razgovaramo i o mogućnosti sudjelovanja umjetnika sa svojim radovima u prostoru u kojemu će se ovogodišnji skup održati, pa u tom smislu stojimo otvoreni i za vaše inicijative.

Uvijek ponajviše poštujemo teme i prijave koje donose svježa, aktualna razmišljanja sudionika naših skupova, neovisno o središnjoj temi našeg simpozijskog druženja. U tom smislu sve su teme dobro došle. No naglasak  našeg sljedećeg zajedničkog znanstvenog propitivanja bit će

 

Izvedbe identiteta u digitalnoj kulturi.

Pozicija opreza i osluškivanja zastarjela je u vremenu naglih promjena sustava za izvedbu identiteta. Ljudsko tijelo, bijegom iz organske realnosti, postaje akcijom i prestaje biti (jedina) mjera čovječnosti. Predajemo se na milost kiber-realnosti i, poput dezorijentiranih izbjeglica, tražimo ljudsko u post-ljudskom (Hayles). Digitalna kultura srdačno nas dočekuje, ali samo kao partnere za kreaciju nove realnosti. Započinje nadmetanje izvedbe identiteta ljudskog i izvedbe tijela od podataka. To je bitka na koju se kiber-prostor priprema još od kada su Pirandellovi likovi izašli iz arhive tekstova u prostor publika, a onda i dalje, u fizičku stvarnost. U početku ćemo biti fascinirani izvedbama simulacija kojima se strojevi predstavljaju kao svemogući. Vremenom ćemo se prilagoditi i izraditi nova oruđa prilagođavanjem dramaturgije izvedbe identiteta. Kao što smo i prije uočavali izvedbu osobnosti u društvenim interakcijama (Goffman), ovisnost o izvedbenosti svojih radnih sposobnosti (McKenzie), pomiješali privremenost umjetničke izvedbe s trajnošću posljedica izvedbe u ritualu (Turner), suprotstavljali fizičko tijelo digitalnom u umjetničkim izvedbama (Dixon) i stvarali arhitekturu prvih računala inspirirani kazališnom dramaturgijom (Laurel), itd. Globalna digitalna mreža zapravo je pozornica izvođenja spektakla koji je konstituiran ne-linearnom dramaturgijom.

Današnje predstave, umjetničke i društvene, funkcionalne su i u uvjetima prekidanja kontinuiteta, neumoljivosti algoritma, disperziji katarze, izvedbom u bez-povijesnom vremenu i sl.

Možemo li već danas analizama takvih izvedbenih modela prepoznati pravila, kodove i nove dramaturgije budućnosti?

Hibridne forme, koje nastaju isprepletenošću ljudskog i strojnog, održavaju se logikom objekata u bazama podataka, umjesto dosadašnjim tradicionalnim ljudskim naracijskim tehnikama ili fikcijama.

Analiza interakcije strojnog i ljudskog već proizvodi nove ideje u kognitivnoj znanosti, filozofiji medija, umjetnosti i istraživanju evolucije. Primjerice, izvedba identiteta tehnološkim ubrzanjem (McLuhan) kreirala je hibridnu formu kibernetike i egzistencijalizma, nekada zaboravljenih područja.

Pozivamo Vas da nam se pridružite u nastojanju da analiziramo nove oblike izvedbe identiteta u digitalnoj kulturi, a koji re-evaluiraju, isprepleću i ponovno kodiraju elemente post-humane, ali nikako ne-humane, civilizacije budućnosti.

 

U ime ovogodišnjeg Programskog i Organizacijskog odbora
Leo Katunarić i Sead Alić